Aday Olanlar Seçim Kampanyalarında Çevreyi Kirletmemeli

Çevreyi kirletmeden, gürültü kirliliği yapmadan seçim propagandası gerçekleştirmek demokrasi kültürünü daha da geliştirecektir. Belediye başkanlığına talip olan adaylar seçim ve kampanya stratejilerinde tanıtım ürünlerini “TEK SEFERLİK” değil,seçimlerin sonrasında da kullanılabilecek materyaller olarak belirlemelidirler. Daha kalcı ve kullanışlı tanıtım – propaganda malzemeleri hem adayların başarı şansını artıracak hem de adaylar seçmenlerine katma değeri olan bir ürünle mesajlarını iletmiş olacaklardır. Yerel seçimler demokrasinin önemli bir mihenk taşı. Yüksek Seçim Kurulu tarafından açıklanan adaylar 21 değişik partinin çatısı altında ülkemize hizmet vermek için yarışacak. Halkımızın tercihi ve Belediye Başkanı adaylarından beklentileri 29 Mart günü seçimlerin neticesini belirlemede etkili olacak. Halkımızdan, adaylardan ve başta iktidar partisi Adalet ve Kalkınma Partisi – AK Parti olmak üzere, Anavatan Partisi, Bağımsız Türkiye Partisi, Büyük Birlik Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi,  Demokrat Parti, Demokratik Sol Parti, Demokratik Toplum Partisi, Emek Partisi, Genç Parti, Hak ve Özgürlükler Partisi, İşçi Partisi, Liberal Demokrat Parti, Millet Partisi, Milliyetçi Hareket Partisi, Özgürlük ve Dayanışma Partisi, Saadet Partisi, Sosyal Demokrat Halk Partisi, Türkiye Komünist Partisi, Barış ve Demokrasi Partisi, Halkın Yükselişi Partisi’nden, hepsinden talebimiz ve istediğimiz “Çevreye Duyarlı Bir Seçim Kampanyası” yürütmeleridir” değerlendirmesinde bulundu.

Ülkemizde Çevre ve Kültür duyarlılığını yüceltme kapsamında yerel yönetimleri önemli görevlerin beklediğine dikkat çeken ÇEKÜD Başkanı “Kıtalar ötesinde dünyamızı etkileyecek olaylar bizi ilimizde, ilçemizde, beldemizdeki seçimler kadar yakından ilgilendiriyor. Yurdumuzun dört bir köşesinde göreve talip adaylara seçimlerde başaralar dilerken Çevre ve Kültür algılamasını yüksek bir anlayış seviyesine çıkarma konusunda halkımızla, kamu kurum ve kuruluşlarımızla hep birlikte el ele vermelerini istiyoruz. Güzel günlerimiz, umut dolu yarınlarımız için” çağrısında bulundu. Süleyman Yorulmaz, Türkiye’de yaşanan seçim atmosferinin çılgın bir kâğıt ve bayrak tüketme yarışına dönüşmemesini temenni ettiğini belirterek “Çevreci olmak sadece söylemde kalmamalı. Bakınız Amerikan Başkanı Barack Obama seçim kampanyasında 2020 yılına kadar Çevre için 150 milyar Dolar yatırımda bulunacağını, bunun da önümüzdeki 10 yılda Çevre odaklı yeni 5 milyon istihdam oluşturacağını açıklamıştı. Dünyamızın geleceği için gezegenimizin en önemli tüketici aktörlerinden birisi olan Amerika’nın bu yaklaşımını da dikkatle takip edecek, halkımızı ve insanlığı bilinçlendirmeyi sürdüreceğiz. Yerel seçimlerde de Belediyelerin; merkezi hükümetin sağladığı imkânların yanı sıra gayretli çalışmaları vesilesi ile üretecekleri katma değeri tüm ulusumuza çevre odaklı hizmet olarak aktarmalarını bekliyoruz. Seçim süreci çevreye duyarlı, medeni ölçüler içerisinde yaşansın. ÇEKÜD olarak seçimlere katılan tüm adaylara başarılar dilerken onlardan insanımızın kültürüne yakışır, yüksek idrakin, insana saygıyı ön planda tutan medeni anlayışın hakim olduğu bir seçim kampanyası yürütmelerini bekliyor, propaganda çalışmalarında özellikle görüntü ve gürültü kirliliğine meydan vermeden, çağdaş iletişim vasıtalarını kullanmalarını temenni ediyoruz” hatırlatmasında bulundu.

Gerçek Medya

gercekmedya@gercekmedya.com